Cliente: UNIVERSITAT DE CÓRDOBA UCO
Date:February 13, 2023

FORMACIÓ Universitat de Córdoba_22

INTERVENCIONS EN EL CONTEXT DEL PROJECTE CREA, PER A UCO, EN EL MARC DE L’ASSIGNATURA: DIVERSITAT, CONVIVÈNCIA I EDUCACIÓ INCLUSIVA.

Hi ha hagut un treball de disseny i execució de 4 intervencions:

1- A alumnes de l’escola CEIP Jerónimo Luis de Cabrera (Córdoba).

Durant l’any 2023  la comunitat educativa de l’escola durà a terme un procés de foto-veu per a visibilitzar aspectes millorables des del punt de vista de tots els agents implicats en l’escola, entre ells els nens i nenes. Perquè puguin arribar a comprendre que és i com es treballa un procés d’investigació amb l’eina de Foto-veu, els preparo 3 dinàmiques pràctiques, perquè a través del joc i la creativitat puguin integrar què és i com es treballa per treure conclusions i indicadors d’una investigació amb aquesta eina.


Els estudiants poden concretar a través de la fotografia, com plasmar els seus somnis. A petició de la Universitat UCO que vol acomplir un projecte de Foto-veu amb tota la comunitat educativa.

2. Famílies de l’escola i mestres CEIP Jerónimo Luis de Cabrera (Córdoba).

Introducció a la metodologia del Foto-veu, per a generar entre tots els agents implicats i implicades en una escola, un estudi amb aquesta tècnica de recerca-acció participativa basada en la fotografia i el diàleg, per a explorar els processos d’inclusió-exclusió des de la perspectiva d’una comunitat educativa.

 Relacionat amb les Comunitats d’Aprenentatge, i com la fotografia els pot ajudar a arribar a acords sobre els somnis (primera fase del projecte de Comunitats d’Aprenentatge).

3. Estudiants de Grau d’Educació Infantil de la Universitat UCO, en el context de l’assignatura: DIVERSITAT, CONVIVÈNCIA I EDUCACIÓ INCLUSIVA.

la fotografia com a narració pedagògica en el marc dels seus projectes d’aprenentatge servei. Despertar, a través de la fotografia, la motivació, la reflexió, entre les alumnes, i acompanyar-les amb la fotografia com a eina de facilitació, per tal que en les seves futures intervencions a les aules, com a mestres, puguin emprar la fotografia amb una voluntat inclusiva.

4. Mestres de la universitat UCO de l’assignatura DIVERSITAT, CONVIVÈNCIA I EDUCACIÓ INCLUSIVA.

Reconèixer i implementar metodologies de treball entorn de la fotografia com a eina pedagògica en processos de facilitació, presentant diverses metodologies que apunten a la voluntat d’inclusió i accessibilitat a les aules.